Gotham v2

Subwoofer z podwójnymi 13,5-calowymi subwooferami, 4500 Watt

Pierwsze spojrzenie powie Ci, że patrzysz na coś wyjątkowego... pierwszy odsłuch potwierdzi to bez cienia wątpliwości

Piękno Gotham® v2 wykracza daleko poza jego egzotyczny design i wyjątkowe rzemiosło, celując w emocjonalny rdzeń muzycznej i kinowej przyjemności. Jest to system subwooferowy o ograniczeniach wykraczających poza potrzeby typowej aplikacji kina domowego, dostarczający wagę i integralność reprodukcji, która może pochodzić jedynie od systemu, który zawsze jest pod kontrolą. Jego urok leży zarówno w jego zdolności do przekazywania subtelności, jak i w jego ogromnych możliwościach wyjściowych. Jest po prostu niszczycielski.

Luksusowe, ręcznie wykonane wykończenie w kolorze czarnym z połyskiem, uzupełnione jest przez obrabiane maszynowo aluminium i akcenty ze stali nierdzewnej, co sprawia, że wygląd i sposób działania doskonale komponują się z najwspanialszymi meblami domowymi. Co ważniejsze, ta piękna obudowa mieści w sobie parę najwyższej klasy subwooferów JL Audio. Gdy wymaga tego materiał programowy, imponujący przełączany wzmacniacz Gotham może dostarczyć 4500 W mocy RMS, aby w pełni wykorzystać możliwości podwójnych przetworników o skoku 4 cali. Gwarantuje to, że Gotham może przebrnąć przez materiał, który sprawia, że inne subwoofery wpadają w stan obcinania, ograniczania lub niepokoju.

Bardzo kompletny zestaw funkcji przetwarzania sygnału jest łatwo dostępny na górnej powierzchni Gotham. Obejmują one wysoce elastyczny filtr dolnoprzepustowy, zmienną fazę, przełączaną polaryzację, trymer e.l.f. oraz nasz potężny system cyfrowej automatycznej optymalizacji pomieszczenia (D.A.R.O.). Do systemu D.A.R.O. dołączony jest skalibrowany mikrofon. Połączenia wejściowe realizowane są poprzez niezbalansowane złącza RCA lub zbalansowane gniazda Neutrik® combo XLR/TRS. W zestawie znajduje się również wyjście XLR do podłączenia drugiego Gotham® v2 jako jednostki podrzędnej.

Słuchanie Gotham® v2 ujawnia zupełnie nowy wymiar wydajności subwoofera... wymiar tak satysfakcjonujący, że słuchanie słabszych subwooferów na zawsze stanie się aktem kompromisu.

Wykończenie: Gloss Black, ręcznie wykończone zgodnie z najwyższym standardem klasy meblowej.

Wykończenie maskownicy: Czarny materiał (oddzielne maskownice dla przetworników i elementów sterujących)

Konstrukcja obudowy: Włókno szklane, grubość ścianki 2 cale (52 mm)

Dane Techniczne

Typ obudowy Szczelna, z nierównymi ściankami

Wykończenie obudowy Czarny połysk

Charakterystyka częstotliwościowa (bezechowa) 19 - 112 Hz (±1,5dB) / -3 dB przy 17,5 Hz / 120 Hz / -10 przy 14 Hz / 150 Hz

Efektywna powierzchnia tłoka (Sd) 214.70 sq in / 0.1386 sq m

Pojemność skokowa 773 cm3 / 12,7 L

Moc wzmacniacza 4500 W RMS krótkotrwała

Tryb(y) zasilania Wyłączony, Włączony lub Automatyczny (wykrywanie sygnału)

Tryby oświetlenia Wyłączony, Włączony lub Przyciemniony

Przetwarzanie sygnału

Wejścia niezbalansowane Stereo lub Mono (dwa gniazda RCA)

Wejścia zbalansowane Stereo lub Mono (dwa żeńskie gniazda XLR)

Wejścia głośnikowe/wysokopoziomowe Nie dotyczy

Uziemienie wejścia Izolowane lub uziemione

Tryby wejściowe Master lub Slave

Regulacja poziomu odniesienia (stałe wzmocnienie) lub zmienna, od pełnego wyciszenia do +15dB powyżej wzmocnienia odniesienia

Tryb(y) filtra dolno-przepustowy

Zbocze(a) filtra 12/24 dB/oktawę

Zakres częstotliwości filtra 30 Hz - 130 Hz

Funkcja wyłączania filtra Tak

Polaryzacja 0 lub 180 stopni

Zmienna faza 0 - 270 stopni

Wyrównanie ekstremalnie niskich częstotliwości (E.L.F.) Zmienne, od -12 dB do +3 dB przy 20 Hz

Wyjścia liniowe Nie dotyczy

Wyjście do urządzenia podrzędnego zbalansowane (jedno męskie gniazdo XLR)

Tryb kalibracji Cyfrowa automatyczna optymalizacja pomieszczenia (D.A.R.O.), zawiera mikrofon klasy laboratoryjnej

Wymiary

Szerokość (W) 21,50 in / 546 mm

Wysokość (H) 34.13 in / 867 mm

Głębokość (D) 24.0 in / 610 mm

Waga netto 360 lb / 163 kg

Technologie

Digital Automatic Room Optimization (D.A.R.O.)

Streszczenie:

Ekskluzywna technologia D.A.R.O. firmy JL Audio wykorzystuje potężny pokładowy procesor DSP do automatycznej optymalizacji pasma przenoszenia subwoofera w pomieszczeniu. Prowadzi to do doskonałych wrażeń słuchowych, niezależnie od tego, gdzie subwoofer jest umieszczony.

Szczegółowe informacje:

W typowych przestrzeniach odsłuchowych, umieszczenie subwoofera i słuchacza ma głęboki wpływ na dokładność reprodukcji niskich częstotliwości. Chociaż zawsze zalecamy umieszczanie subwooferów w dobrze brzmiących miejscach, wiemy, że często mogą to być miejsca niepraktyczne. W prawdziwym świecie, umieszczenie subwoofera prawie zawsze wiąże się z kompromisem pomiędzy wydajnością dźwiękową, praktycznością i estetyką.

Aby stawić czoła temu dylematowi, systemy subwooferów JL Audio wykorzystują sprytną technologię o nazwie Digital Automatic Room Optimization (D.A.R.O.). System D.A.R.O. samodzielnie generuje serię tonów kalibracyjnych, mierzy pasmo przenoszenia w miejscu odsłuchu i automatycznie konfiguruje 18-pasmowy korektor o szerokości 1/6 oktawy, aby uzyskać płaski wynik końcowy. System skutecznie umożliwia uzyskanie gładkiego, dobrze zbalansowanego subbasu z różnych miejsc, które bez D.A.R.O. nie byłyby idealne.

Aby dokonać tej magii audio, wszystko co musisz zrobić to:

Podłączyć dołączony mikrofon kalibracyjny do przedniego panelu subwoofera.

Nacisnąć przycisk kalibracji na przednim panelu subwoofera.

Przytrzymaj mikrofon w głównej pozycji odsłuchowej przez około minutę.

Kilka minut później zakończysz tę jednorazową procedurę konfiguracji.

Nie będziecie potrzebowali komputera, arkuszy kalkulacyjnych ani skomplikowanego sprzętu pomiarowego, nie będziecie musieli nawigować i manipulować skomplikowanymi interfejsami... D.A.R.O. jest doskonałym przykładem technologii w służbie człowieka, jeśli kiedykolwiek istniała.

Dynamiczna analiza silnika - silnik zoptymalizowany pod kątem DMA

Streszczenie:

Opracowany przez JL Audio system Dynamic Motor Analysis to potężny pakiet systemów modelowania opartych na metodzie elementów skończonych, opracowany po raz pierwszy przez JL Audio w 1997 roku i udoskonalany przez lata, aby w sposób naukowy rozwiązać problem liniowości silników głośnikowych. Prowadzi to do znacznej redukcji zniekształceń i wiernej reprodukcji transjentów... lub mówiąc prościej: zwartego, czystego i plastycznego basu.

Szczegółowe informacje:

Od 1997 roku JL Audio jest w czołówce firm zajmujących się modelowaniem silników głośnikowych i zawieszeń w oparciu o analizę elementów skończonych. Badania te mają na celu rozszyfrowanie tego, co określamy mianem "Genomu Głośnika"... projektu mającego na celu zrozumienie prawdziwego zachowania głośników pod wpływem mocy i w ruchu. Głównym elementem tego zintegrowanego systemu jest DMA (Dynamic Motor Analysis). Począwszy od 15W3 i Subwooferów W7 w późnych latach 90-tych i wczesnych latach 2000, DMA odgrywa ważną rolę w projektowaniu wszystkich głośników niskotonowych JL Audio sprzedawanych obecnie, włączając w to nasze głośniki niskotonowe.

DMA jest systemem opartym na Analizie Elementów Skończonych (FEA), co oznacza, że bierze pod uwagę duży, złożony problem, rozbija go na małe elementy do analizy, a następnie składa dane, aby stworzyć dokładne, "duże" rozwiązanie. Przełomowość systemu DMA polega na tym, że w ramach analizy czasowo-domenowej uwzględnia on wpływ mocy przechodzącej przez cewkę oraz położenie cewki/stożka. Daje nam to bardzo dokładny model rzeczywistego zachowania się głośnika w warunkach rzeczywistej mocy, czego nie są w stanie zapewnić tradycyjne modele Thiele-Small czy inne pomiary niskich mocy. Ponieważ DMA nie opiera się na modelu stanu ustalonego, jest w stanie uwzględnić zmiany w analizowanych elementach obwodu. Te procedury modelowania są intensywne, wymagają godzin pracy dla całego głośnika.

DMA jest w stanie przeanalizować rzeczywiste efekty wahań mocy i wychyleń na obwodzie magnetycznym silnika, a w szczególności dynamiczne zmiany "stałego" pola magnetycznego. Dostarcza to niezwykle cennych informacji w porównaniu do tradycyjnego modelowania, które zakłada, że "stałe" pole wytwarzane w szczelinie powietrznej przez magnes i płyty silnika jest niezmienne. DMA nie tylko pokazuje, że to "stałe" pole zmienia się w reakcji na pole magnetyczne wytwarzane przez prąd płynący przez cewkę, ale pomaga naszym inżynierom znaleźć rozwiązania dla silników, które minimalizują tę niestabilność. Analiza tego zachowania jest kluczowa dla zrozumienia mechanizmów zniekształceń silnika głośnika i rzuca światło na aspekty konstrukcji silnika, które determinują prawdziwie liniowe zachowanie:

Liniowa siła silnika w całym zakresie pracy głośnika

Stała siła silnika przy dodatnim i ujemnym natężeniu prądu przez cewkę

Stała siła silnika przy różnych poziomach mocy.

Nasza zdolność do pełnej analizy tych aspektów zachowania silnika pozwala naszym inżynierom od przetworników na wprowadzanie krytycznych poprawek w projektach silników, których rezultatem są niezwykle liniowe, wysoce stabilne dynamiczne systemy silników głośnikowych.

Efektem jest zmniejszenie zniekształceń, poprawa charakterystyki przejściowej i doskonała jakość dźwięku.

W-Cone

Streszczenie:

W-Cone to zespół stożka o jednostkowym korpusie, który zapewnia zadziwiającą sztywność stożka przy minimalnej masie. Kształt zapewnia również znakomitą sztywność skrętną, która jest krytyczna dla utrzymania wyrównania cewki głosowej na granicach zawieszenia.

Szczegółowe informacje:

Im większe wychylenie i siła silnika w głośniku, tym ważniejsza staje się sztywność membrany. Siły przyspieszaj±ce s± ekstremalne, wymagaj±c od membrany wytrzymania gwałtownych zmian prędko¶ci i kierunku bez deformacji. Deformacja nie tylko prowadzi do zniekształceń, ale może również wpływać na integralność mechaniczną głośnika, pozwalając cewce głosowej na rozregulowanie i ocieranie się o płytę górną i nabiegunnik silnika.

Istnieje kilka sposobów na zwiększenie sztywności membrany. Oczywistym jest użycie grubszego materiału i/lub sztywniejszego. W ostatnich latach kilku producentów zastosowało kompozytowe materiały stożka (Kevlar®, włókno szklane, itp.) lub metale (aluminium, magnez, stopy tytanu). Użyciu tych egzotycznych materiałów towarzyszą zwykle marketingowe stwierdzenia, że wybrany materiał ma wyjątkową charakterystykę sztywności w stosunku do masy. Są to stwierdzenia prawdziwe, ale mogą być mylące. Chociaż materiały te mają doskonałe właściwości sztywności w stosunku do masy (w porównaniu z papierem lub polio), w praktyce nie są lżejsze od papieru lub polio. Oznacza to, że ich użycie akceptuje kompromis w postaci dodatkowej ruchomej masy na konstrukcji. Prowadzi to do kar efektywności i komplikacji w zawieszeniu (trudniej utrzymać ciężką masę w prawidłowym ułożeniu).

Prosta membrana z polipropylenu, choć wystarczająca dla konstrukcji o niższej mocy, nie zachowałaby sztywności przy wymaganiach, jakich wymaga konstrukcja W7. Nasz zespół inżynierów wiedział, że wymagany będzie wysoki poziom sztywności stożka, ale skupił się na osiągnięciu sztywności bez ogromnej kary za wagę. To ostatecznie doprowadziło do powstania konstrukcji, którą nazwaliśmy W-Cone. Zespół stożka W uzyskuje swoją sztywność dzięki środkom architektonicznym, a nie dzięki sztywnym z natury materiałom. Konstrukcja rozwiązuje problem sztywności poprzez zastosowanie dwóch lekkich, wypełnionych minerałami płatów polipropylenowych, połączonych ze sobą na obwodzie i w środku zespołu. Przekrój dolnej powłoki ma kształt litery "W", stąd nazwa, i zapewnia niesamowitą sztywność, gdy jest połączona z wypukłą górną powłoką. Efekt jest podobny do kratownic w moście lub konstrukcji nadwozia nowoczesnego samochodu. Poza ogólną korzyścią wynikającą ze sztywności, kształt dolnej powłoki rozprowadza siłę generowaną przez cewkę i silnik bardziej równomiernie niż typowa membrana. Siła jest przykładana nie tylko do wierzchołka, ale również rozprowadzana na obwodzie zewnętrznej membrany, co zapewnia bardziej liniowe zachowanie. Kolejną zaletą W-Cone jest to, że górna część membrany (ta, która ma kontakt z otoczeniem odsłuchowym) jest odizolowana od wysokich gradientów ciśnienia powietrza w obudowie, co dodatkowo redukuje deformacje (i zniekształcenia).

Dla porównania, zespół W-Cone w 12W7 jest o 32% lżejszy od typowego 12-calowego stożka wykonanego ze stopu aluminium. Jeśli przeanalizujemy to w kategoriach wagi na cal kwadratowy powierzchni tłoka, stożkowy korpus W7 waży 1,24g/sq.in., w porównaniu do 1,45g/sq.in. dla stożka ze stopu aluminium i 1,66g/sq.in. dla stożka ze stopu tytanu.

Dlaczego więc polipropylen? Jak wspomniano powyżej, nasza opatentowana technologia W-Cone osiąga wszystkie korzyści wynikające z zastosowania bardziej egzotycznych materiałów, a jednocześnie lepiej pasuje do unikalnego charakteru W7. Ponieważ otoczka W7 jest odłączana, układ ruchomy (w tym membrana) jest poddawany naprężeniom mechanicznym niespotykanym w konwencjonalnych konstrukcjach. Ponieważ użytkownik może szarpać za membranę podczas manipulowania otoczeniem, membrana musi być w stanie to wytrzymać bez wyboczenia czy deformacji. Papierowe, metalowe lub kruche kompozytowe stożki nie poradziłyby sobie z tym dobrze. Nasza dwuwarstwowa konstrukcja stożka osiąga wyjątkową sztywność osiową i skrętną, aby wytrzymać wszelkiego rodzaju nadużycia, a przy tym pozostanie w dużej mierze nienaruszona i nieskazitelna.

Chłodzenie z podwyższoną ramą

Streszczenie:

Opatentowana przez JL Audio konstrukcja Elevated Frame Cooling dostarcza chłodne powietrze przez szczeliny bezpośrednio nad górną płytą do cewki głosowej głośnika. Zwiększa to nie tylko moc, ale również jakość dźwięku poprzez minimalizację dynamicznych zmian parametrów i kompresji mocy.

Szczegółowe informacje:

W wielu głośnikach stosuje się techniki wentylacyjne, aby poprawić chłodzenie cewki głosowej. Zazwyczaj osiąga się to poprzez wykonanie dużych otworów po bokach ramy tuż poniżej półki mocowania pająka. Chociaż zapewnia to umiarkowaną korzyść w zakresie chłodzenia, to jednak ten strumień powietrza o niskiej prędkości nie działa bezpośrednio ani silnie na cewkę.

Nasza opatentowana konstrukcja poprawia tę technikę chłodzenia na kilka sposobów. Poprzez podniesienie ramy ponad górną płytę silnika (poprzez standy zintegrowane z dolną częścią ramy), wąska ścieżka powietrza o wysokiej prędkości jest tworzona pomiędzy dolną powierzchnią ramy a górną powierzchnią górnej płyty. Ta ścieżka powietrza prowadzi bezpośrednio do cewki głosowej, a następnie kieruje się w górę do wnęki powietrznej pająka. Wykorzystując działanie pompujące pająka poprzez tę skupioną ścieżkę powietrza, duża ilość chłodnego powietrza trafia bezpośrednio w uzwojenia cewki.

Kolejną ważną zaletą jest to, że górna powierzchnia płyty górnej (jedna z najgorętszych części głośnika) jest bezpośrednio wystawiona na działanie strumienia powietrza chłodzącego, podczas gdy w konwencjonalnej konstrukcji jest ona odizolowana od przepływu powietrza przez dolny kołnierz ramy. Technologia podniesionej ramy znacznie zwiększa moc termiczną, redukuje efekty kompresji i robi to bez żadnych dodatkowych części.

Metoda mocowania stożka pływającego - FCAM™

Streszczenie:

Ta technika montażu, wymyślona przez JL Audio, zapewnia właściwą geometrię membrany w zmontowanym głośniku dla lepszej kontroli ekskursji i dynamicznego wyrównania cewek głosowych.

Szczegółowe informacje:

Opatentowana przez JL Audio technologia FCAM™ to innowacyjna metoda łączenia zespołu surround/stożka z zespołem cewki głosowej former/spider. Ta cecha pomaga zapewnić współosiowość surround, spider i cewki głosowej bez konieczności dokręcania zawieszenia, aby to osiągnąć. Pozwala to na nieuniknione, niewielkie różnice w wymiarach części produkcyjnych bez negatywnego wpływu na integralność zawieszenia i centrowanie cewki przy dużych wychyleniach.

OverRoll™ Surround

Streszczenie:

Wykorzystując przestrzeń zmarnowaną w konwencjonalnych głośnikach, ta przełomowa innowacja kontroluje ogromny skok W7 bez poświęcania cennej powierzchni membrany.

Szczegółowe informacje:

Jedną z pierwszych rzeczy, które zauważysz w W7 jest to, że czegoś "brakuje"... kołnierza montażowego. Oczywiście, w rzeczywistości tak nie jest. Kołnierz montażowy jest po prostu ukryty pod surroundem i jest dostępny do celów montażowych poprzez oderwanie zewnętrznej krawędzi surrounda i przesunięcie rolki do wewnątrz (całkiem zgrabna sztuczka). Poza oczywistymi korzyściami płynącymi z zadziwiania znajomych podczas zdejmowania surround z głośnika, istnieje poważny problem techniczny, który doprowadził nas do tego kierunku projektowania: Efektywna powierzchnia tłoka ("Sd"). Jest to w zasadzie "otwór cylindra" głośnika, posługując się analogią do silnika samochodowego, a oblicza się go mierząc średnicę membrany z uwzględnieniem połowy szerokości obwodu surround. Innymi słowy, od górnego środka ramki z jednej strony do górnego środka ramki z drugiej strony.

Zdolność wypierania powietrza przez głośnik jest określona przez powierzchnię tłoka pomnożoną przez zdolność wychylania się głośnika. Przemieszczenie powietrza jest bezpośrednio związane z potencjałem wyjściowym. Dlatego też, im więcej powietrza głośnik jest w stanie przemieścić, tym głośniej może zagrać. Istnieje jednak duża różnica pomiędzy powierzchnią tłoka a wychyleniem: powierzchnia tłoka nie potrzebuje mocy, aby to osiągnąć. Oznacza to, że produkując większy tłok, bezpośrednio zwiększamy wyporność przy danym wychyleniu, a tym samym czynimy głośnik bardziej efektywnym. Nie jest to jedyny czynnik decydujący o efektywności, ale jest to główny z nich.

Aby uczynić głośnik zdolnym do większego wychylenia wymaga nie tylko konstrukcji silnika, która jest w stanie zapewnić większy skok, ale również wymaga zastosowania cokołu, który będzie wystarczająco wytrzymały, aby sprostać wymaganiom dłuższego wychylenia i wystarczająco kontrolowany, aby utrzymać wszystko we właściwym położeniu. Jeżeli szerokość obwiedni nie jest odpowiednio duża, jej zachowanie (zgodność) nie jest liniowe w całym użytecznym skoku głośnika niskotonowego i jest bardziej prawdopodobne, że ulegnie ona zmęczeniu i awarii. Z tego powodu, kolumny o dłuższym skoku potrzebują większych rolek surround (nie będziemy komentować tych, które stosują duże rolki wyłącznie dla efektu kosmetycznego).

Problem z dużymi surroundami polega na tym, że zaczynają one wkraczać w efektywny obszar tłoka przetwornika. Dla przykładu, typowy 12-calowy woofer z średniej wielkości rolką ma efektywną powierzchnię tłoka 81,52 cala kwadratowego. Porównajcie to z 12-calowym głośnikiem niskotonowym z grubym obramowaniem, którego powierzchnia tłoka wynosi 69,07 cali kwadratowych (15,2% mniej efektywnej powierzchni tłoka niż w przypadku średniego obramowania).

Technologia OverRoll™ w zgrabny sposób omija ten kompromis, pozwalaj±c nam w pełni wykorzystać cał± powierzchnię podstawy gło¶nika, umieszczaj±c surround dalej na zewn±trz niż w przypadku konwencjonalnego głośnika niskotonowego. Oznacza to, że możemy wykorzystać duży walec dla wszystkich jego zalet bez poświęcania powierzchni membrany (w rzeczywistości 12W7 ma o 1% większą powierzchnię tłoka niż średniotonowy konwencjonalny głośnik niskotonowy). Poprzez maksymalizację stosunku efektywnego tłoka do całkowitej powierzchni stopy, możemy dostarczyć więcej mocy przy danym wychyleniu i średnicy zewnętrznej ramy. Oznacza to, że ogromna przewaga skokowa W7 może być w pełni wykorzystana do zwiększenia mocy wyjściowej, a nie do nadrobienia straconej powierzchni tłoka.

Technologia ta zapewnia również przewagę geometrii na zewnętrznej krawędzi walca otaczającego, pozwalając na bardziej liniowe działanie. Kolejną korzyścią jest to, że otwory montażowe są z natury uszczelnione przez surround, co skutkuje poprawą szczelności skrzyni.

Wiercenie promieniowe w słupie

Streszczenie:

Ten innowacyjny system wentylacyjny znacznie poprawia rozpraszanie ciepła i obsługę mocy poprzez skierowanie przepływu powietrza na cewkę głosową, współpracując z technologią chłodzenia Elevated Frame, aby skutecznie odprowadzić ciepło z cewki głosowej. Poprawia to obsługę mocy i zmniejsza efekty kompresji mocy, co prowadzi do bardziej liniowego brzmienia.

Szczegółowe informacje:

Technologia ta różni się od konwencjonalnie wentylowanego nabiegunnika tym, że przepływ powietrza jest zamknięty w górnej części nabiegunnika i skierowany przez obrobione otwory na zewnętrznej ścianie nabiegunnika do regionu bezpośrednio za cewką głosową. Górna część nabiegunnika ma mniejszą średnicę zewnętrzną w miejscu, gdzie znajdują się otwory wentylacyjne i pomaga stworzyć ścieżkę przepływu powietrza o dużej objętości i prędkości pomiędzy wnęką cewki wewnętrznej a powietrzem otaczającym obudowę. Pomaga to usunąć przegrzane powietrze, które jest uwięzione pomiędzy cewką a nabiegunnikiem w konwencjonalnej konstrukcji, prowadząc do radykalnej poprawy efektywności chłodzenia, szczególnie przy dużych wychyleniach.

System Engineered Lead-Wire (U.S. Patent #7,356,157)

Streszczenie:

Starannie opracowana konstrukcja drutu wiodącego oraz mocowania zapewniają kontrolowane, ciche zachowanie drutu wiodącego przy najbardziej ekstremalnych wymaganiach dotyczących ekscytacji.

Szczegółowe informacje:

Zarządzanie przewodami w głośniku niskotonowym o dużym wychyleniu jest jednym z trudniejszych aspektów jego konstrukcji mechanicznej. Aby rozwiązać ten problem, wiele głośników niskotonowych o długim skoku bazuje na prostym rozwiązaniu, polegającym na wpleceniu przewodów wiodących w pająk (tylne zawieszenie) przetwornika.

Największy problem z tym podejściem polega na tym, że zachowanie ograniczające pająka odgrywa niezwykle istotną rolę w wydajności głośnika niskotonowego. Drut ołowiany, który jest przymocowany lub wpleciony w materiał pająka może zmienić jego "rozciągliwość". Drut ołowiany ma naturalnie mniejszy "luz" niż materiał pająka, co prowadzi do asymetrycznego zachowania pająka i nierównomiernego rozkładu naprężeń na obwodzie pająka. Punkty mocowania drutu mogą również powodować lokalne siły ciągnące i rozrywające w miejscach, w których pająk znajduje się na granicy swoich możliwości. W związku z tym, długowieczność staje się poważnym problemem i sprawia, że konstrukcja tkana nie jest idealna dla konstrukcji o bardzo długim skoku.

Podczas gdy tradycyjna konstrukcja "latającego przewodnika" nie pogarsza liniowości pająka ani stabilności promieniowej, stwarza ona własne wyzwania w przypadku głośników niskotonowych o długim skoku. Jednym z wyzwań jest zarządzanie zachowaniem "bicza" przewodu i upewnienie się, że nie styka się on z membraną lub kolcem. Kolejnym jest zapewnienie, że przewody nie zwi±zuj± się ze sob± lub z ram± woofera.

Aby pokonać te problemy, opracowane przez JL Audio "latające" przewody współpracują ze starannie zaprojektowanymi strukturami podtrzymującymi wejście i wyjście, wtopionymi w terminale i kołnierz cewki. Niektóre modele wyposażone są również w przewody w płaszczu, aby jeszcze bardziej zmniejszyć prawdopodobieństwo zwarcia i zmęczenia. Rezultatem jest nieskazitelne zachowanie drutu wiodącego o wysokim stopniu sprężystości, z wyjątkową niezawodnością i bez kompromisów charakterystycznych dla systemu z wplecionym drutem wiodącym. Budowanie głośników niskotonowych w ten sposób wymaga znacznie więcej pracy i części niż w przypadku prostszego podejścia opartego na wplataniu drutu, ale korzyścią jest zmniejszenie zniekształceń, redukcja szumu mechanicznego i poprawa niezawodności.

Obwód sprzężenia zwrotnego o wysokim tłumieniu

Streszczenie:

Ta zastrzeżona, dyskretna konstrukcja obwodu sterującego pozwala naszym wzmacniaczom przełączającym klasy D zachować doskonały współczynnik tłumienia dla poprawy zachowania w stanach przejściowych i wierności.

Szczegółowe informacje:

Podczas gdy wzmacniacze klasy D są dobrze znane z wyjątkowej wydajności, były one również znane z mniej niż spektakularnej jakości dźwięku z powodu słabego tłumienia napędzanego obciążenia i słabej regulacji mocy. Te czynniki są krytyczne dla wierności subwoofera, ponieważ odnoszą się bezpośrednio do zdolności wzmacniacza do kontrolowania ruchu głośników.

Opatentowany przez JL Audio obwód wyjściowy klasy D wykorzystuje dyskretną sekcję sterującą i unikalną pętlę sprzężenia zwrotnego, co skutkuje znakomitą regulacją mocy ze współczynnikiem tłumienia, który jest znacznie wyższy niż w przypadku innych konstrukcji klasy D, a także wyższy niż w przypadku większości wzmacniaczy klasy A/B. Zaletą tej ekskluzywnej technologii JL Audio jest zwarta, czysta reprodukcja basu z przewagą efektywności klasy D.

Jest to pakiet stworzony na miarę dla światowej klasy wydajności basu.

Zbudowany w U.S.A. z globalnych komponentów

Streszczenie:

Zakład produkcji głośników JL Audio w Miramar na Florydzie jest jednym z najbardziej zaawansowanych na świecie.

Szczegółowe informacje:

W czasach, gdy większość produktów audio powstaje za granicą, zaangażowanie JL Audio w wewnętrzną produkcję głośników wciąż rośnie. Aby osiągnąć ten cel na konkurencyjnym rynku światowym, nasz zespół inżynierów produkcji stworzył jeden z najbardziej zaawansowanych na świecie zakładów montażu głośników i ustanowił globalną sieć dostawców wysokiej jakości komponentów, którzy budują według naszych specyfikacji. To, w połączeniu z naszym zaangażowaniem w najnowocześniejszą technologię montażu, pozwala naszym wykwalifikowanym pracownikom na efektywne budowanie produktów JL Audio zgodnie z niezwykle wysokimi standardami jakości, tutaj w USA.

Ponieważ większość naszych głośników klasy premium wykorzystuje własne, opatentowane technologie, wymagające specyficznych technik montażu, uważamy za istotne, aby ludzie, którzy je zaprojektowali mieli bliski dostęp do ludzi, którzy je produkują. Poniższe produkty JL Audio powstają w naszej fabryce w Miramar na Florydzie, z wykorzystaniem światowych komponentów:

Subwoofery: W7, W6v3, TW5v2, TW3, TW1, W3v3.

Zamknięte Subwoofery Samochodowe: Stealthbox®, PowerWedge™, ProWedge™, H.O. Wedge™ & MicroSub™ Subwoofery zamknięte.

Głośniki morskie, subwoofery morskie i zamknięte głośniki morskie

Subwoofery domowe: Dominion™, E-Sub, Fathom® i Gotham®.

Laureat nagrody "Złote ucho

The Absolute Sound, 2016 r.

"W przypadku bliźniaczych 13,5" głośników niskotonowych w każdym JL Audio Gotham, dodanie subów rozszerza również zakres niskich tonów do zakresu 20Hz i poniżej, dodając trzewiową moc i przejrzystość nagraniom, w których występują wyjątkowo nisko brzmiące instrumenty (takie jak organy, syntezatory, pięciostrunowe gitary basowe, kontrabasy, puzony basowe, fortepiany, itp. )... jest to po prostu zdumiewające, jak dużą postrzeganą różnicę robi ten dotyk ultra-niskiego końca w ogólnym realizmie (zarówno w basie, jak i w postrzeganej klarowności średnicy), bez żadnej z typowych kar płaconych w zawoalowaniu średniego pasma lub nakładaniu się średniego basu."

- Jonathan Valin, listopad 2016,

Laureat nagrody "Złote ucho

The Absolute Sound, 2015 r.

"...Gothamy i CR-1 to bilety do pełnozakresowej błogości, której nigdy wcześniej nie doświadczyliście, ponieważ, z mojego własnego doświadczenia, nigdy wcześniej nie była ona dostępna na takim poziomie bezapelacyjnej satysfakcji. Zarówno subwoofery Gotham jak i zwrotnica CR-1 JL otrzymują oczywiście moją najwyższą, najbardziej bezwarunkową, najbardziej entuzjastyczną rekomendację. Chciałbym tylko, abyście wszyscy mogli je usłyszeć!".

- Jonathan Valin, lipiec/sierpień 2015 r.

Największe okazje w High-End Audio - 2017-2019 r.


UPPER END

Subwoofer JL Audio Gotham g213


Produkt Roku

The Absolute Sound, 2015 r.


Zwycięzca nagrody "Editors' Choice

The Absolute Sound, 2015-2022


Najlepszy dźwięk na nowojorskim Audio Show?

"Nie było blisko i nie było sprawiedliwie".

"Nic dziwnego, że tłum wychodzący przed moim wejściem na kolejną wystawę wyszedł podekscytowany i uśmiechnięty od ucha do ucha!"

-Michael Fremer, AnalogPlanet.com, 16 kwietnia 2013 r.


"W rejonie poddźwiękowym znajduje się najwyraźniej informacja, która wypełnia dźwięk sali koncertowej. Kiedy już to usłyszysz, nie możesz się cofnąć".

- Jacob Heilbrunn, TONEAudio


"Gotham g213 wytwarza najnowocześniejszy bas, który poprawi najwyższe systemy high-end. Nie słyszałem żadnego innego subwoofera, który mógłby się z nim równać".

- Jeff Fritz, Ultra Audio


"Gotham jest masywnie nadbudowanym (pomyśl o mil-spec) subwooferem, który nie zna znaczenia pojęcia ograniczenia dynamicznego"

- The Perfect Vision


CEDIA 2004 Najlepszy dźwięk, JL Audio Gotham

- Neil Gader, The Perfect Vision


"Choć prawdą jest, że nie należy oceniać książki po okładce, ani subwoofera po luksusowym, ręcznie szorowanym, błyszcząco-czarnym wykończeniu, jedno spojrzenie na Gotham g213 wywołuje natychmiastowe pożądanie."

- Darryl Wilkinson, Kino domowe


"Czołowe dźwięki niskich częstotliwości na wystawie (CEDIA 2004) emanowały z JL Audio"

- Stereophile Ultimate AV

JLA-g213v2-CatalogSheet.pdf